måndag 14 februari 2011

Jobbig helg...

I trosdags var jag på dialys som vanligt.. dom kopplade upp mig till maskinen och sen började jag må skit dåligt, blodtrycket blev bara sämre och jag ville i stort sett bara spy. Det som var mest obehagligt är ju när man ligger ner i en säng och känner känslan att nu kommer jag svimma och man kan inte sätta sig upp och he huvudet mellan bena. Så det var bara att ligga där och vänta tills allt var över. Har inte haft så där sen jag låg inne på sjukhuset och jag hoppas verkligen inte att det är påväg mot någonting dåligt igen nu när jag till en större del precis börjat må psykisk bra igen. Folk tror att det är någonting som går över bara så där.. men efter allt man fått vara med om så kan jag lova till 100% att det är någonting man verkligen får kämpa sig igenom varje dag och att få såna där anfall får mig att minnas en massa hemskheter så nu vill jag inte ha så igen.
*
Fredags vart det att bara ligga hemma eftersom att läkarn ville att jag skulle ta det lugnt så samma gällde även på Lördag och idag. Så det har till stor del varit jobbig men även tråkig helg. Men å andra sidan har det varit väldigt mysig helgen. Beställde hem mat i fredags och så kom mormor hit igår och ska stanna här ett tag :)
*
Imorgon är det alla hjärtans dag och det betyder......... dialys tråkigt nog. Roligt att man ska behöva ligga och må dåligt en så här dag? inte det minsta! Men jag har ju min underbara familj som finns här för en och det är ju alltid mysigt. Sen under veckan ska jag fara och kolla på valparna igen och stanna där ett lite längre tag ville hon att vi skulle göra, åh dom är så mysiga! :) Ne nu är jag trötter än fast jag legat och sovit heela dagen.. Men skriver mer imorgon om jag hinner och orkar. Pusss och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar