måndag 5 juli 2010

5 Juli

Hur ska man övervinna sin rädsla och få fram några meningar man gått och burit på några dagar nu och bara önskat på att dom ska få komma ut? Kunna säga vad man tycker och tänker utan att vara rädd att någon blir sur på en för de man vill ha sagt? Jag mår inte bättre för att hålla det för mig själv! Men när finns tiden egentligen?! Jag vill absolut inte säga det genom någon telefon eller dator... Vill kunna se hur människan reagerar, hur den lyssnar och tar in allt jag säger! 

Är det någon man verkligen tycker om mycket, så tycker jag absolut att man ska kunna vara ärlig mot den. Men nu har jag bestämt mig!  Jag ska vara ärlig och tro mig det har tagit tid att samla ihop mig själv för att kunna säga det!

Har haft helgen för mig själv att tänka igenom allt hur man ska säga det utan att det ska låta fel eller misstolkas. Känns som att man har övat på att hålla tal men så är det ju inte.. som sagt "den man en gång älskat/tyckt om kan man inte hata" Visst kan det finnas besvikelse och man kan vara arg och ledsen.. Men hata är verkligen ett starkt ord! Som att säga till någon att man älskar den.. Jag vet ju bara hur jag själv är och jag säger ALDRIG någonting till en människa om jag inte menar det!

Nåväl jag har 5 dagar på mig att fundera ihop hur jag ska framföra allt utan hat och svek. Hoppas dock på glädje och lycka när allt är sagt. Nu ska jag försöka med någonting jag typ inte gjort på en vecka.. SOVA! 

Puss & godnatt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar